“Freysas’ın Ilk Çelik Tabliyelerde Itme-Sürme Uygulaması”
Yapı Merkezi tarafından 390 km uzunluğunda tek hat olarak inşa edilen Awash – Kombolcha –
Hara Gebaya Demiryolu Projesi, Etiyopya’nın kuzey kesimi ile merkezi arasındaki bağlantının
sağlanmasında büyük önem taşıyacaktır.
Etiyopya’nın Kalkınma ve Büyüme Planı’nda yer alan hat, öncelikli demiryollarından biridir ve
ulaşım sisteminin omurgasıdır. Etiyopya’nın kuzey ve doğu bölgelerini Djibouti Limanı’na
bağlayarak önemli bir ihracat koridoru oluşturacaktır.
Proje; tüm tasarım işleri, malzeme temini, altyapı inşaat işleri, tamir-bakım atölyeleri, istasyonlar,
idari binalar, ray döşeme, sinyalizasyon, katener, enerji temini, haberleşme sistemleri, yedek
parça temini ve eğitim verme işlerinin anahtar teslim olarak yapılmasını ve hizmete alınmasını
kapsamaktadır.
Bu önemli projede, çelik itme-sürme köprü tabliye işleri, mesnet tasarım ve temin, ardgerme
çubuğu temin ve germe işleri yapılmış olup, ILM geçici çelik elemanları, geçici mesnet, guiding
device, son çekme çubuğu ekipmanları Freysaş tarafından tasarlandı.
• İTME-SÜRME KÖPRÜLER
"Toplam uzunlukları 2265 m, 54 açıklıklı 7 köprü, İtme-Sürme metoduyla inşa edilmiştir.
Çelik tabliyenin Itme-Sürme operasyonları, tabliye ve üst prekast döşeme montajı da dahil olmak
üzere 46 m' lik tip açıklıklar, ortalama 6 ile 2.5 günlük döngüler içinde tamamlanmıştır."
• FREYSSIBAR GERME
ILM işleri öncesi, "Proje genelinde bulunan çeşitli köprülerde temel, ayak ve ayak başlıklarını birleştiren Freyssibar'ların temini ve germe işlemleri gerçekleştirilmiştir. "aşamada Freyssibar germe işleri gerçekleştirilmiştir.
MESNET ve DERZ TEDARİGİ
Proje kapsamındaki mesnetlerin ve PDS cihazlarının tasarım ve tedarik süreçleri başarı ile gerçekleştirilmiştir.