YAVUZ SULTAN SELIM KÖPRÜSÜ / ARDGERME
İşin Tanımı:
Yapımı IC İçtaş-Astaldi JV tarafından üstlenilen Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında yer alan ve İstanbul Boğazı
üzerinde yapılan Yavuz Sultan Selim Köprüsü, üzerinden aynı seviyede geçecek olan 8 şeritli karayolu ve 2 şeritli tren yolu
gibi gerek teknik, gerekse estetik özellikleriyle dünyanın sayılı köprüleri arasına girdi.
İlklerin köprüsü olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 59 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş, 1408 metrelik ana açıklığı ile
“üzerinde raylı sistem olan” dünyanın en uzun 322 metreyi aşan yüksekliği ile de dünyanın en yüksek kulesine sahip asma
köprüsü ünvanına sahiptir.
2013 yılında yapımına başlanan ve 2016 yılında tamamlanan Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu
Projesi’nin Odayeri ‒ Paşaköy kesiminde yer alıyor. Köprü üzerindeki raylı sistem, Edirne’den İzmit’e kadar yolcu taşıyacak.
Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni
yapılan 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak.
Freysaş Misyonu:
Kabloların ankraj bloklarındaki, kenar açıklıklardaki ve kulelerin bağlantı kirişlerindeki ardgerme malzemelerinin temini ve uygulaması Freysaş tarafından yapılmıştır.
• 1372 ton ardgerme halatı
• Değişik tipte ardgerme ankrajları: 4B15, 7C15, 13C15, 19C15, 25C15, 31C15, 37C15, 25C15ex, 31C15ex, 37C15ex, 37C15GI and
4B15
Uygulamalar:
Ardgerme Uygulaması
Başlangıç: 2013
Bitiş: 2016
Müteahhit: IC İÇTAŞ ‒ ASTALDI JV
ENDEM İNŞAAT A.Ş.
İş Sahibi: KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ